15.3.2016

65. Pörri laskee mäkeä!

Tervepä taas teille, pääsin taas kirjoittelemaan tänne vähän kuulumisia! Viimeksi koettu viikonloppu oli yksi elämäni hauskimmista ja vauhdikkaimmista, ette oikeasti usko, kuinka nautin siitä kaikesta, mitä sain kokea! Varoitan, että tässä postauksessa tulee olemaan paljon kuvia, eli jos ette kestä montaa kuvaa, lukekaa vaan tekstit;)
Mutta tosiaan, pääsin taas lauantaina Sipooseen metsälenkille. Emme taaskaan käyttäneet alkumatkasta polkuja, vaan häippäsimme suoraan metsän siimekseen. Ensin minut ohjattiin jyrkille kallionseinämille kiipeilemään, ja jalkoja alkoi vähän särkeä jossain vaiheessa niitä nousuja... Mutta hauskaa oli, varsinkin sitten, kun olimme päässeet "mäenlaskupaikoille", jossa pidimme mäenlaskutauon, ja minä tietenkin pääsin laskemaan mäkeä! Nyt, kun talvikarvakin on jo lähdössä, niin karvat kutittavat aika inhottavasti. Lumessa kieriminen kuitenkin auttaa hommaan hiukkasen:)

Ja sori sit nää laadut, kuvausasetukset oli tosi heikot, ja aurinko paisto välillä liikaa ja välillä liian vähän. Toivottavasti silti pidätte näistä kuvista!

Öö...?

Vaikka tää kuva on vähän ylivalottunut, niin silti tässä on sitä jotain:3
Kierreltiin sitten kallioilla aika kauan, en osaa oikein ajasta sanoa. Kuitenkin ihan hyvän aikaa siellä tuli vietettyä, kuvailemassa, juomassa, ja tarpomassa ihanalla hankikannolla! Tokihan se hankikanto oli vähän tylsä, kun ei tarttenu kunnolla käyttää mun bodarinlihaksia, mutta olihan se kevyempi sitten näin. Ja toisaalta, hankikanto on paljon kivemman näköinen, kuin joku räntäloskalumi!
Lähdimme sitten jossain vaiheessa vähän alaspäin, mutta siltikin taukoja tuli paljon; ne käytettiin hienojen, luonnon muovaamien mäkien laskemiseen! Pääsimme kuitenkin jossain vaiheessa polulle asti, ja jatkoimme matkaa kohti nuotiopaikkaa.

Kieli ulkona

Tän ympärille vois joko Matzu tai joku muu alkaa rakentamaan uutta banneria, vaikka nykyinenkin on ihan mahtava!

Joskus pitää levätäkin:)
Jatkoimme matkaa jonkin aikaa polulla, kunnes saavuimme päämäelle, jossa on kaikkein parhaat mäenlaskumahdollisuudet. Siinä viivyttiin sitten jotakuinkin hiukan yli 20 minuuttia, jonka jälkeen pääsimme vihdoin jatkamaan matkaa nuotiopaikalle! Edellämme meni jonkin aikaa Berndhandilainen (kirjoitetaanko se noin?), ja halusin tutustua siihen tulenpalavasti. Höh, omistajani eivät päästäneet minua sen luokse:/

Saavuimme nuotiopaikalle, ja asetuimme vapaan pöydän ääreen. Levitimme tavaramme, ja kävin emäntäni kanssa pienellä kävelyllä nuotiopaikan lähettyvillä. Palatessani takaisin sain muutaman pienen makkaranpalan, jotka sitten mutustin erittäin hyvällä ruokahalulla. Syömingeissä kestikin sitten ihan hyvän aikaa, mutta toisaalta olin tyytyväinen taukoon. Sainpahan hetken levätä!

Enks oo söpö?

Hihii, tuolla mä lasken!

Pitkästä aikaa tännekin jotain rakennekuvan tapaista, oon hieno koira!

No höh!

Taas näitä ilmeitä...
Nuotiopaikan jälkeen jatkoimme matkaa kohti autoamme, joka odotti jonkin matkan päässä.  Jaksoin kävellä sinne todella hyvin, ja hyppäsin autoon mielelläni! Ja juuri, kun ehdin torkahtaa, auton ovet aukesivat, ja edessämme oli uusi tutkimuksemme kohde; reitti, jota monet kulkivat, mutta joka ei ollut suunniteltu reitti. Toivottavasti älysitte!
Menimme sitten tutkimaan kyseistä aluetta, ja yhtäkkiä edessämme olikin erittäin korkea, pitkä ja jyrkkä nousu. Matzu lähti edeltä tutkimaan, ja minä tulin toisena isäntäni taluttamana. Kalliolta oli ihan järkyttävän ihanan mahtavat näkymät, sydämeni suli sille!
Päätin sitten nukahtaa kivelle, siitä ehkä tulossa myöhemmin jotain.

Tämän energy napin jälkeen jatkoimme matkaa autolle, ja loppujen lopuksi kotia kohti. Nukuin koko kotimatkan ihan rauhassa, uneksien seuraavan päivän seikkailuista, joita tosiaan riittikin vaikka muille jakaa!

Tässä tää viimeinen nousu,.. Ei näytä tässä ihan hirveen pahalta, mutta kun siinä ei ollut ees kunnollista polkua, oli se yllättävän rankka!

Mutta kyllä se kiipeeminen kannatti!

Hehheh, toivottavasti joku jaksoi lukea ja katsella tämän postauksen loppuun, toivottavasti seuraavasta ei tule näin pitkä! Tässä olivat vain parhaat otokset, niitä huonompia olisi ollut ainakin 50 lisää. Halusin kuitenkin laittaa näitä tämän verran, että te pääsette kunnolla mukaan meidän retkelle tämän tekstin välityksellä!

1. Ihania kuvia! :D Tosi kiva postaus. Pörri on niin innoissaan! <3

2. Anonyymi19.04

"Pidä Musti kii" :-D. Mut Pörri, sunhan nimi ei oo Musti B-). No joo, kiva postaus!

1. Heh, onneksi käsky ei siis koske Pörriä;) Kiitos😊

3. Kiva postaus, Pörri on niin suloinen!♡ Hyviä kuvia olet ottanut! ;)

4. Ihania kuvia ja muutenkin kiva♥

Kommentoithan edes jotain, se merkitsee paljon! :)